Zavaravajuća poslovna praksa

Napisala:Ana Smoljak

13/06/2023

Sukladno Zakonu o zaštiti potrošača nepoštena poslovna praska je zabranjena.

Poslovna praksa smatra se zavaravajućom ako sadrži, netočne informacije, zbog čega je neistinita ili ako na neki drugih način zavarava ili je vjerojatno da će zavarati prosječnog potrošača. Time se prosječnog potrošača navodi ili je vjerojatno da će ga navesti da donese osluku o kupnji koju inače ne bi donio.

Poziv u sklopu Dnevnika Nove TV u nedjelju 11. lipnja ove godine bavio se online prodajom putem web stranice imunoterapija.net odnosno tumori.me

Putem navedenih web stranica trgovac teško bolesnim ljudima nudi spas, ali ne besplatno. Bolesni ljudi trebaju dati velike svote novaca za “čudotvorni” lijek. Po tvrdnjama trgovca “čudotvorni” lijek zaustavlja rast metastaza, rast tumora.

“Čudotvorni” lijek je u stvari dodatak prehrani. Jedan od postupaka koji predstavlja zavaravajuću poslovnu praksu je lažno tvrditi da proizvod može izliječiti bolest, disfunkcionlanost ili malformaciju. U edukativnom video uratku Društva Potrošačica nepoštena poslovna praksa pronaći ćete više informacija o zavaravajućoj poslovnoj praksi.

Nakon Poziva institucije su se probudile. Istarska policija i državno odvjetničko u Pazinu bave se trgovcem koji online prodaje “čudotvorni” lijek. Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 od 200.000,00 kuna kaznit će se tgovac – pravna osoba ako se koristi praksom koja je nepoštena u smislu članaka 34. do 40. Zakona o zaštiti potrošača. Međutim, iako je tako navedeno u čl. 149 Zakona o zaštiti potrošača kazna trgovcu iz Poziva nije dana te on nastavlja sa svojom poslovnom praksom.

Potrošačice i potrošači, ukoliko kupite proizvod online, utoliko možete u roku od 14 dana od dana preuzimanja pošiljke istu vratiti trgovcu bez objašnjenja zašto ste se predomislili. Trgovac mora omogućiti povrat pošiljke i vratiti vam vaš novac.

Prije naručivanja proizvoda online informirajte se o uvijetima povrata proizvoda.

Možda će vas zanimati..

Besplatni potrošački telefon

Besplatni potrošački telefon

Od 1. prosinca 2025. pet potrošačkih udruga, slijedom odobrenih sredstava Ministarstva gospodarstva na javnome...

Izazovi i perspektive bojkota

Izazovi i perspektive bojkota

U današnjem dinamičnom društvenom i ekonomskom okruženju, Hrvatska se, poput mnogih drugih zemalja, suočava s...