Konferencija Prednosti i opasnosti za potrošač(ic)e u EU

Napisala:Ana Smoljak

09/04/2024

U ponedjeljak 8. travnja ove godine u Čabru provedena je konferencija “Prednosti i opasnosti za potršač(ic)e u EU”. Konferencija je provedena u sklopu projekta “Informiranje građana Gorskog Kotara o EU“.

Grad Čabar je osigurao prostor, Gradsku vijećnicu Grada Čabra za održavanje konferencije “Prednosti i opasnosti za potrošač(ic)e u EU.

Europska unija temelji se na unutarnjem tržištu čiji su bitni dio četiri tržišne slobode. To su: sloboda kretanja robe; sloboda pružanja usluga; sloboda kretanja radnika; i sloboda kretanja kapitala. Što to znači za potrošač(ic)e pojasnila je predsjednica Društva Potrošačica.

Za potrošač(ic)e Europske unije sloboda kretanja roba znači da nema ograničenja na ono što mogu kupiti ili ponijeti sa sobom na putovanje. Znači, možete kupiti i ponijeti sa sobom s putovanja u neku od država članica EU-a, dok god kupujete proizvode za osobnu upotrebu, a ne za daljnju prodaju, s izuzetkom novih prijevoznih sredstava.

Pristune je upoznala i s dokumentom Zaštita potrošača u Europskoj uniji: deset osnovnih načela opisano je 10 temeljnih načela kojima se rukovodi zakonodavstvo Europske unije i kojima štiti svoje potrošačice i potrošače bez obzira na to u kojoj od država članica EU žive i rade.

Europski potrošački centar

Europski potrošački centar Hrvatska dio je Mreže europskih potrošačkih centara koji daje savjete, osigurava informacije o prekograničnoj kupovini, pomaže potrošačima u rješavanju prekograničnih pritužbi i sporova. Kako Vam Europski potrošački centar može pomoći predstavila je voditeljica Europskog potrošačkog centra Hrvatska, gospođa Danijela Marković Krstić iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja. Naglasila je da kad potrošačica naruči haljinu koja je rađena po njezinim mjerama i zahtjevima istu ne može vratiti. Povrat u roku od 14 dana od dana preuzimanja pošiljke vrijedi samo za proizvode koji su serijska proizvodnja.

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti

Prošli tjedan je Hrvatska pošta putem medija upozoravala da oni nisu poslali poruke u kojima se od potrošača traži da im dostave broj svog računa u poslovnoj banci. Na što trebate pripaziti pri korištenju poštanskih usluga objasnila je nam gospođa Josipa Đerek, viši stručnjak za pravne poslove. Prilikom primanja pošiljki iz Njemačke ili onih koji idu preko Njemačke velika je vjerojatnost da će rabljeni mobitel koji su potrošač(ic)e kupili i za njega čak i platili dodatno osiguranje biti uništen ako se šalje zrakom. Naime, Njemačka carina za sve proizvode za koje smatra da su opasni, da se mogu iskoristiti u terorizmu, uništava. Stoga ćete umjesto mobitela dobiti samo punjač za mobitel. Iako ste DHL Njemačka platili dodatno osiguranje za dostavu mobitela. Mobitel može slati zrakom ako je original pakiranje.

Iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatonsti na konferenciji sudjelovala je i gospođa Ivana Tojčić, stručnjak za zaštitu korisnika. Prisutne je upitila u njihova prava u rommingu i općenito u telekomunikacijskim uslugama.

Unija potrošača Hrvatske

Konferenciju je zatvorena s Unijom potrošača Hrvatske. Unija potrošača Hrvatske član je BEUC i Europske komisije. Predsjednik UPH rekao je aktualnosti u BEUC i Europskoj komisiji, ali i harmonizaciji zakonodavstva.

Projekt “Informiranje građana Gorskog Kotara o EU” je podržan s financijskom podrškom Ministarstva vanjskih i europskih poslova. Sadržaj ove objave u isključivoj je odgovornosti udruge Društvo Potrošačica i ni pod kojim se uvjetima ne može smatrati kao odraz stajališta Ministarstva.

Možda će vas zanimati..

Bojkot trgovačkih lanaca

Bojkot trgovačkih lanaca

Bojkot svih trgovačkih lanaca i benzinskih postaja planiran za 24. siječnja u Hrvatskoj predstavlja simboličan, ali i...

Projekt Jačanje potrošača

Projekt Jačanje potrošača

Društvo Potrošačica je partner na projektu "Jačanje potrošača" čiji je nositelj Društvo "Potrošač". Uz Potrošačicu...