Zašto je važno kupovati domaće proizvode?

Napisala:Ana Smoljak

26/07/2020

Prilikom predstavljanja Deklaracije o osnovnim pravima potrošača američki predsjednik J.F. Kennedey rekao je: “Potrošači, po definiciji, uključuju sve nas. I mene kao predsjednika SAD-a. Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe skoro svaka javna ili privatna gospodarska odluka.”

Financijska kriza iz 2008. bacila nas je u recesiju koja je trajala godina. Ključnu ulogu u tome imalo je i uvođenje Kriznog poreza. Budući da države imaju dva glavna načina financiranja državne potrošnje (porez i zaduživanje), razumljivo je zašto je Vlada Jadranke Kosor odlučila uvesti Krizni porez. Najgori način rješavanja duga je rigorozna štednja kojoj su potrošači pribjegli tijekom zadnje financijske i ekonomske krize. Naime, tada je opća država treba trebala rezati troškove i poticati osobnu potrošnju kako bi obrtaj sredstava bio što veći.

Potrošačice i potrošači, kao regulatori tržišta, važno je da u ovim teškim vremenima kupujemo domaće proizvode kako bi pokrenuli nacionalno gospodarstvo. Kakva bi bila idealna razina javnog duga u idealnom društvu? Nema apsolutne sigurnosti što se tiče odgovora na to pitanje. No, jedno je sigurno to ne bi bila razina od skoro 75% BDP-a koliko je prema metodologiji ESA 2010 krajem prvog tromjesečja iznosio javni dug Republike Hrvatske. Stoga je iznimno važno potaknuti privatne investicije, odnosno motivirati sve koji imaju mogućnost da sad krenu s dugo odgađanim adaptacijama i nabavom novih stvari da to naprave u ovo neizvjesno vrijeme.

Znam da velika većina nas ne spada u tu skupinu. Štoviše, svjesna sam da će najesen uz novi val pandemije korona virusa povećati broj ovršenih potrošača. Kako onda možemo doprinijeti pokretanju nacionalnog gospodarstva? Potrošači(ce), kupujmo osnovne životne namjernice od domaćih proizvođača.

Kupnjom domaćeg proizvoda zadržavaju se i otvaraju nova radna mjesta, smanjuje se negativna platna bilanca države. S druge strane, autohtonim proizvodima dajemo dodatnu vrijednost hrvatskom proizvodu što sve više postaje komparativna prednost i kvalitetan znak brendiranja.

Možda će vas zanimati..

Financijsko ponašanje

Financijsko ponašanje

Po projektu Potrošačka školica za mlade 2024. u srijedu 02. listopada proveli smo drugu od četiri radionice. Prva...

Financijsko znanje

Financijsko znanje

Po projektu Potrošačka školica za mlade 2024. u četvrtak 19. rujna proveli smo prvu od četiri radionice. Sve...