Pojam inflacije poznat je svim potrošačicama i potrošačima. No, znaju li što je shrinkflacija? Shrinkflacija je nova vrsta prevare potrošačica i potrošača. Naziv shrinkflacija dolazi od kombinacije engleskih riječi “shrink” (smanjiti) i “inflation” (inflacija). U doslovnom prijevozu znači skupljanje.
Shrinkflacija je pojava koja označava smanjenje veličine proizvoda, uz istovremeno ostavljanje iste cijene kao i prije smanjenja količine. Dakle, shrinkflacija znači da za isti iznos novaca dobijemo manje određenog proizvoda. Shrinkflacija iz tog razloga ima značajan negativan efekt na kupovnu moć potrošača.
Pojava je to kada ambalaža više ne teži 100 grama već 80 grama, umjesto pola kilograma dobivamo 450 grama. Zbog porasta različitih troškova veličina, odnosno, gramaža proizvoda se smanjuje kako bi se cijena zadržala.
Čokolada od 300 grama prije godinu dana koštala je koliko danas košta čokolada od 270 grama. Samim time je kupovna moć zbog shrinkflacije smanjena bez da je potrošač to i primijetio.