U posljednje dvije godine korisnici telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj suočavaju se s kontinuiranim porastom cijena mobilnih i fiksnih usluga. Ovakav rezultat poskupljenja su primjene inflacijske klauzule koju su telekomunikacijski operateri uveli u svoje opće uvjete poslovanja, omogućujući im godišnje usklađivanje cijena s prosječnom godišnjom stopom inflacije.
Povećanje cijena po operaterima:
- Hrvatski Telekom (HT): Od 1. ožujka 2025. HT je povećao cijene svojih usluga za 3 %,sljedeći prosječnu godišnju stopu inflacije za 2024. godinu.
- A1 Hrvatska: Najavio je povećanje cijena svojih usluga od 1. travnja 2025., također za 3 %,u skladu s inflacijom.
- Telemach Hrvatska: Do sada nije najavio promjene cijena za 2025. godinu.
Glavni razlog za ova poskupljenja je inflacija koja povećava operativne troškove, uključujući energiju, infrastrukturu i mjesto zaposlenika. Kako bi održali kvalitetu usluge i nastavili ulagati u mrežnu infrastrukturu, operateri prilagođavaju cijene kako bi pokrili povećane troškove.
Za korisnike, ova povećanja znače veće mjesečne račune za mobilne i fiksne usluge. Važno je napomenuti da, prema općim uvjetima poslovanja, povećanje cijene na temelju inflacijske klauzule ne omogućuje korisnicima raskid ugovora bez naknade.
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) potvrdila je da operateri imaju pravo jednom godišnje uskladiti cijene s inflacijom, bez potrebe za dodatnom suglasnošću. Ova praksa temelji se na presudi Suda Europske unije koja omogućuje takva usklađivanja.
Povećanja cijena telekomunikacijskih usluga posljedica su inflacije i rasta operativnih troškova. Korisnici trebaju biti svjesni ovih promjena i prilagoditi svoje budžete kako bi izbjegli neugodna iznenađenja na računima. Preporučuje se pažljivo proučiti obavijesti operatera o promjenama cijena te, ako je potrebno, iskoristiti mogućnost raskida ugovora bez naknade u skladu s uvjetima koje je propisao HAKOM.