Iako „POTROŠAČICA“ – društvo za zaštitu potrošačica Hrvatske nema još ni godinu dana, krenulo je s provedbom prvih projekata. Dana 07. svibnja 2019. godine s Ministarstvom gospodarstva, poduzetništva i obrta potpisan je Ugovor o dodjeli financijske podrške projektima u području zaštite potrošača u 2019. godini. Za provedbu projekta „Potrošačka prava i obaveze“ koji traje šest mjeseci, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta dodijelilo je Društvu financijsku podršku u iznosu od 63.897,51 kuna. U sklopu projekta održat će se tri tribine tijekom rujna i listopada ove godine na kojima će se potrošači educirati o svojim pravima i obavezama. Primorsko-goranska županija nam financira manifestaciju Konferencija „New Deal za potrošače“ s 3.000,00 kuna. Konferencija će se održati u studenom/prosincu ove godine u Općini Viškovo.
Na projektu „Potrošačka školica“ udruge „MREŽNICA“ je Društvo „POTROŠAČICA“ partner. Projekt „Potrošačka školica“ financira Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta s financijskom podrškom u iznosu od 47.704,55 kuna. Putem devet informativno-edukativnih radionica jača se svijest potrošača o njihovim pravima i načinima ostvarivanja istih. Prva radionica na temu Opća prava potrošača održat će se 06. srpnja 2019. a druga na temu Ovrha 13. srpnja 2019. godine. Obje radionice će se održati u Pučkom otvorenom učilištu Duga Resa s početkom u 10 sati.
Na razini EU su temeljna potrošačka prava sadržana u Ugovoru o funkcioniranju Europske unije. Lisabonskim ugovorom osigurava se visoka razina zaštite prava potrošača, u cilju zaštite zdravlja, sigurnosti i ekonomskih interesa potrošača, te jačanje prava na informiranje i edukaciju. Tijekom rujna 2018. godine provedeno je istraživanje javnog mnijenja građana vezano uz zaštitu prava potrošača koje je pokazalo da samo 4% građana starijih od 16 godina za svoje potrošačke probleme kontaktira udruge koje se bave zaštitom prava potrošača. Stoga smatramo da bi se „POTROŠAČICA“ – društvo za zaštitu potrošačica Hrvatske trebalo uključiti u svjetsku akciju odgovorne potrošnje pod nazivom „Into the LABel“,.
Što je to Into the LABel?
„Into the LABel“ je svjetska akcija odgovorne potrošnje u kojoj se vježba demokracije; kandidati su proizvodi za koje se glasa na dan izbora. U odabiru potrošnje potrebno je procjenjivati društvenu vrijednost proizvoda kao što su utjecaj proizvodnih procesa na okoliš, odnosi s dobavljačem, uvjeti rada. Međutim, važno je napomenuti da misija „Into the LABel“ nije dijeljenje proizvođača i proizvoda na dobre ili loše, već se nastoji podići svijesti o aktivnom i savjesnom dijelu procesa koji uključuje potrošače i proizvođače.
Kao građani, potrošači i štediše, imamo moć nagrađivanja vodećih tvrtki u stvaranju društveno i ekološki održive ekonomske vrijednosti. Drugim riječima, u odabiru potrošnje, procjenjivati ne samo cijenu ili percipiranu kvalitetu proizvoda, već i njegovu društvenu vrijednost, određenu, na primjer, karakteristikama lanca opskrbe, utjecajem proizvodnih procesa na okoliš, odnosima s dobavljačima, uvjeti rada. Sukladno navedenom cilj je doprijeti do potrošača putem eksperimentalnih i praktičnih radionica, a na temelju kojih će potrošač donijeti najpovoljniju odluku o kupovini robe. Model po kojem se to želi napraviti opisan je u sljedećem video:
Potrošači imaju snagu pretvoriti kupnju u jako važno društveno djelovanje! Svjetska akcija „Into the LABel“ podiže svijest potrošača da su oni regulator tržišta. Naime, kroz „Into the LABel“ potrošači postaju protagonisti eksperimenta ekonomske demokracije. Potrošači ne donose odluku o kupnji samo na temelju cijene ili percipirane kvalitete proizvoda, nego i na temelju njegove društvene vrijednosti.