Ravnopravnost potrošača i direktni marketing trgovca

Napisala:Ana Smoljak

08/12/2019

U subotu, 07. prosinca 2019. godine, u Demokratskom rasadniku Pučkog otvorenog učilišta Duga Resa, održana je šesta informativno – edukativna radionica u sklopu projekta “Potrošačka školica”. Tema šeste informativno-edukativne radionice bila je “Ravnopravnost potrošača i direktni marketing trgovaca”.

Geografsku ravnopravnost potrošača, dobnu ravnopravnost potrošača te ravnopravnost potrošača i trgovca na tržištu potrošačima je objasnio izvoditelj aktivnosti Dean Radišić. Nije tajna da su potrošači u Hrvatskoj u slabijem položaju od onih u najrazvijenijim zemljama EU. To naravno ne bi smjelo biti tako i zato pravo EU nastoji promijeniti takav položaj. Stoga je donesena Direktiva o nepoštenoj poslovnoj praksi i zabranjeno je geoblokiranje.

Nakon njega je izvoditeljica aktivnosti Ana Smoljak potrošačima objasnila spolnu ravnopravnost potrošača. Europski je parlament na plenarnoj sjednici u Strasbourgu velikom većinom glasova prihvatio dva izvješća koja se bave aspektima rodne ravnopravnosti. To su: 

  • Izvješće o rodno osviještenoj politici u Europskom parlamentu 
  • Izvješće o ravnopravnosti spolova i politikama oporezivanja u EU-u.

Izvješće poziva sve države članice da ukinu takozvani „porez na njegu i tampone”, iskoriste fleksibilnost uvedenu Direktivom o PDV-u i primijene izuzeće ili stopu PDV-a od nula posto na te osnovne proizvode.

Kroz Direktivu o PDV-u te rezoluciju o ravnopravnosti spolova i politikama oporezivanja  (usvojenom u Europskom parlamentu 15. siječnja 2019., s 313 glasova ZA, 276 PROTIV i 88 suzdržanih) državama, između ostaloga, daju neobvezujuće preporuke za smanjenjem ili ukidanjem poreza na higijenske potrepštine za žene.

Naglasila je da se na tampone i higijenske uloške primjenjuje opća stopa PDV-a koja iznosi 25%, a da se na kino ulaznice i silikonske implantante za grudi primjenjuje stopa od 5% koja se inače primjenjuje na osnovne životne potrepštine. Dok se na dječje pelene primjenjuje stopa PDV-a od 13%. 

Voditeljica projekta Monika Milčić upoznala je sudionike radionice s pojmom, elementima i metodama direktnog marketinga. Posebno je istaknula koja prava potrošačima pripadaju te ih upoznala s Registrom “NE ZOVI”. 

Direktni marketing trgovaca podrazumijeva komunikaciju, bilo kojim sredstvom, oglašivačkog ili marketinškog materijala koju je proveo izravni trgovac ili netko u njegovo ime, a koja je usmjerena na određene pojedince uz korištenje njihovih osobnih podataka za kontakt (uključujući poštansku adresu, telefonski broj, adresu e-pošte, broj mobilnog telefona, faksimil, osobni račun na društvenim medijima i slično.

Nositelj projekta „Potrošačka školica“ je „MREŽNICA“ – udruga za zaštitu potrošača grada Duge Rese, a Potrošačica – društvo za zaštitu potrošačica Hrvatske je partner na projektu „Potrošačka školica“ kojeg financira Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta u iznosu od 47.704,55 kuna kroz Javni natječaj za dodjelu financijske podrške projektnima udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini.

Možda će vas zanimati..

Besplatni potrošački telefon

Besplatni potrošački telefon

Od 1. prosinca 2025. pet potrošačkih udruga, slijedom odobrenih sredstava Ministarstva gospodarstva na javnome...

Izazovi i perspektive bojkota

Izazovi i perspektive bojkota

U današnjem dinamičnom društvenom i ekonomskom okruženju, Hrvatska se, poput mnogih drugih zemalja, suočava s...