Ravnopravnost potrošača i direktni marketing trgovca

Napisala:Ana Smoljak

08/12/2019

U subotu, 07. prosinca 2019. godine, u Demokratskom rasadniku Pučkog otvorenog učilišta Duga Resa, održana je šesta informativno – edukativna radionica u sklopu projekta “Potrošačka školica”. Tema šeste informativno-edukativne radionice bila je “Ravnopravnost potrošača i direktni marketing trgovaca”.

Geografsku ravnopravnost potrošača, dobnu ravnopravnost potrošača te ravnopravnost potrošača i trgovca na tržištu potrošačima je objasnio izvoditelj aktivnosti Dean Radišić. Nije tajna da su potrošači u Hrvatskoj u slabijem položaju od onih u najrazvijenijim zemljama EU. To naravno ne bi smjelo biti tako i zato pravo EU nastoji promijeniti takav položaj. Stoga je donesena Direktiva o nepoštenoj poslovnoj praksi i zabranjeno je geoblokiranje.

Nakon njega je izvoditeljica aktivnosti Ana Smoljak potrošačima objasnila spolnu ravnopravnost potrošača. Europski je parlament na plenarnoj sjednici u Strasbourgu velikom većinom glasova prihvatio dva izvješća koja se bave aspektima rodne ravnopravnosti. To su: 

  • Izvješće o rodno osviještenoj politici u Europskom parlamentu 
  • Izvješće o ravnopravnosti spolova i politikama oporezivanja u EU-u.

Izvješće poziva sve države članice da ukinu takozvani „porez na njegu i tampone”, iskoriste fleksibilnost uvedenu Direktivom o PDV-u i primijene izuzeće ili stopu PDV-a od nula posto na te osnovne proizvode.

Kroz Direktivu o PDV-u te rezoluciju o ravnopravnosti spolova i politikama oporezivanja  (usvojenom u Europskom parlamentu 15. siječnja 2019., s 313 glasova ZA, 276 PROTIV i 88 suzdržanih) državama, između ostaloga, daju neobvezujuće preporuke za smanjenjem ili ukidanjem poreza na higijenske potrepštine za žene.

Naglasila je da se na tampone i higijenske uloške primjenjuje opća stopa PDV-a koja iznosi 25%, a da se na kino ulaznice i silikonske implantante za grudi primjenjuje stopa od 5% koja se inače primjenjuje na osnovne životne potrepštine. Dok se na dječje pelene primjenjuje stopa PDV-a od 13%. 

Voditeljica projekta Monika Milčić upoznala je sudionike radionice s pojmom, elementima i metodama direktnog marketinga. Posebno je istaknula koja prava potrošačima pripadaju te ih upoznala s Registrom “NE ZOVI”. 

Direktni marketing trgovaca podrazumijeva komunikaciju, bilo kojim sredstvom, oglašivačkog ili marketinškog materijala koju je proveo izravni trgovac ili netko u njegovo ime, a koja je usmjerena na određene pojedince uz korištenje njihovih osobnih podataka za kontakt (uključujući poštansku adresu, telefonski broj, adresu e-pošte, broj mobilnog telefona, faksimil, osobni račun na društvenim medijima i slično.

Nositelj projekta „Potrošačka školica“ je „MREŽNICA“ – udruga za zaštitu potrošača grada Duge Rese, a Potrošačica – društvo za zaštitu potrošačica Hrvatske je partner na projektu „Potrošačka školica“ kojeg financira Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta u iznosu od 47.704,55 kuna kroz Javni natječaj za dodjelu financijske podrške projektnima udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini.

Možda će vas zanimati..

Volontirajte na ESF projektu

Volontirajte na ESF projektu

Udruga Potrošačica – društvo za zaštitu potrošačica i potrošača Hrvatske s partnerima Udrugom za pravnu pomoć i...

Operativno djelovanje OCD

Operativno djelovanje OCD

U ponedjeljak 29. studenog 2021. godine provedena je prva od jedanaest radionica namijenjenih jačanju kapaciteta...

Izgradnja potrošačke mreže

Izgradnja potrošačke mreže

Opći cilj projekta Izgradnja kapaciteta za provedbu prioritetne politike EU, zaštite potrošača, u Hrvatskoj...