Druga javna tribina “Potrošačka prava i obaveze”

Napisala:Ana Smoljak

23/09/2019

U sklopu projekta „Potrošačka prava i obaveze“ čiji je nositelj „POTROŠAČICA“ – društvo za zaštitu potrošačica Hrvatske, iz Karlovca, Ulica kneza Branimira 13 a zahvaljujući financijskoj podršci Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta u iznosu od 63.897,51 kn održana je dana 20. rujna 2019. godine s početkom u 18:00 sati u Pučkom otovrenom učilištu Duga Resa.

Druga javnu tribinu potrošačka prava i obaveze

Putem tribine potrošači(ca)ma će se dati potpune i nepristrane informacije o proizvodima i uslugama s naglaskom na dokument Europske komisije „New Deal za potrošače: Komisija jača prava potrošača u EU i njihovu provedbu“. Potrošač(ic)e će se također informirati o dokumentu koji je izdala Opća uprava Europskog povjerenstva za zaštitu zdravlja i 

   Na tribini bit će obrađene sljedeće temama:

  1. Zaštita potrošača u EU: 10 osnovnih načela
    1. Kupite što želite i tamo gdje to želite
    2. Ako proizvod ne radi, ne ispunjava svoju funkciju, vratite ga natrag
    3. Visoki sigurnosni standardi za hranu i drugu robu široke potrošnje
    4. Saznajte što jedete
    5. Ugovori trebaju biti pravični i pošteni za potrošače
    6. Ponekad potrošač može promijeniti mišljenje
    7. Potrošačima treba olakšati usporedbu cijena
    8. Potrošač ne smije biti zaveden i obmanut
    9. Zaštićeni ste tijekom godišnjeg odmora
    10. Naknada u sklopu prekograničnih potrošačkih sporova treba biti učinikovita
  2. New deal za potrošače: Komisja jača prava potrošača u EU i njihovu provedbu
    1. Jačanje prava potrošača na internetu
    2. Davanje potrošačima sredstva za ostvarivanje njihova prava i dobivanje naknade
    3. Uvođenje učinkovitih kazni za kršenje prava potrošača u EU
    4. Rješavanje dvostruke kvalitete proizvoda
    5. Poboljšani uvjeti za tvrtke

Potrošač(ic)e je o dokumentu pod nazivom Zaštita potrošača u EU: 10 temeljnih načela kojeg je izdala Opća uprava Europskog povjerenstva za zaštitu zdravlja i potrošača 2005. godine informirala voditeljica projekta Ana Smoljak. Tako su potrošači(ce) dobile informaciju da mogu kupovati hranu i drugu robu široke potrošnje u bilo kojoj državi članici Europske unije bez brige da će morati platiti carinske pristojbe ili neki dodatni porez na dodanu vrijednost kada se vrate svome domu.

Potaknuta sve većim pritiscima zemalja južne i istočne Europe kojima se traže jednaki standardi za sve potrošače u Europskoj uniji, Europska komisija je u travnju 2019. godine objavila dokument „New Deal za potrošače:  Komisija jača prava potrošača u EU i njihovu provedbu. Taj dokument je usvojen na plenarnom zasjedanju Europskog parlamenta u rujnu 2018. godineO njemu su potrošač(ic)e informirale voditeljica projekta Ana Smoljak i izvoditeljica aktivnosti Branka Bišćan. Sudionike tribine upoznale su s njihovim pravima i dodatnim alatima za dobivanje naknade ako su im prava povrijeđena. Budući da Europska unija štiti svoje građena od nepoštenih poslovnih praksi, potrošač(ic)e su ujedno educirale o tome kada se poslovna praksa trgovca smatra nepoštenom i kako se mogu zaštiti.  

Svih desetak sudionika tribine su dobili ekoteke. „POTROŠAČICA“ – društvo za zaštitu potrošačica Hrvatske zahvaljuje svima koji su došli na Drugu javnu tribinu, a posebno vodstvu Pučkog otvorenog učilišta u Duga Resi što im je omogućilo održavanje Druge javne tribine u njihovom prostoru.

Treća javna tribina u sklopu projekta Potrošačka prava i obaveze održat će se u petak 11. listopada 2019. s početkom u 11 sati u Društvenom domu u Donjem Muću. I na zadnjoj, Trećoj javnoj tribini će svi potrošači(ce) koji dođu na javnu tribinu koja je za njih besplatna dobiti na poklon rokovnik ekoteka.

Prezentacija (ppt)

Možda će vas zanimati..

Upravljanje osobnim financijama

Upravljanje osobnim financijama

Upravljanje osobnim financijama u današnje vrijeme je zahtjevno.  Način na koji zadovoljavamo potrebe i ostvarujemo...