U petak 15. ožujka bio je Svjetski dan prava potrošača. Tim povodom je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom organiziralo zajedničku konferenciju. Konferencija je održana pod nazivom “Potrošači u doba umjetne inteligencije” sa svrhom podizanja svijest potrošača o ulozi umjetne inteligencije u svakodnevnom životu te na koji način zaštiti potrošače u digitalnom dobu.
“U eri digitalizacije, napredak u umjetnoj inteligenciji izazvao je oluju u digitalnom svijetu. Potrošači moraju posjedovati znanje kao i svijest o postojanju umjetne inteligencije. Potrebno je da mi, kao potrošači, razumijemo kako sustavi umjetne inteligencije funkcioniraju, podatke koje prikupljaju. Ali i koje su posljedice povjeravanja naših osobnih podataka. Transparentnost i odgovornost gospodarstvenika koji razvijaju tehnologije umjetne inteligencije bitne su za izgradnju povjerenja potrošača s ciljem da budu informirani i da kontroliraju svoj digitalni otisak”, izjavila je Branka Augustinović, v.d. ravnateljica Uprave za trgovinu i politiku javne nabave, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja.
Na panelu “Izazovi za potrošače u doba umjetne inteligencije” rečeno je da digitalno doba i rast online kupovine donose i brojne izazove u pogledu sigurnosti kupnje i sve češće pojave lažnih web trgovina.
Potrošačima u Hrvatskoj uskoro će na raspolaganju biti CERT iffy. To će biti domaći servis pomoću kojeg će moći provjeriti legitimnost neke internetske stranice. Drugim riječima, moći će prepoznati lažni web shop od onog legalnog. Po uzoru na već postojeće internacionalne servise, CERT iffy su razvili stručnjaci u Nacionalnom CERT-u, koji posluje kao dio CARNET-a.