Održana sedma informativno-edukativna radionica

Napisala:Ana Smoljak

11/01/2020

U subotu 11. siječnja 2020. godine, u Demokratskom rasadniku Pučkog otvorenog učilišta Duga Resa, održana je sedma informativno – edukativna radionica u sklopu projekta “Potrošačka školica”. Tema sedme informativno-edukativne radionice bila je “Materijalni nedostatak stvari i garancija”.

Voditeljica projekta Monika Milčić upoznala je sudionike radionice s materijalnim nedostatakom stvari, odnosno slučajevima u kojima on postoji i za koje prodavatelj odgovara. Posebno je istaknula kako se pretpostavlja se da je nedostatak koji se pojavio u roku od šest mjeseci od prijelaza rizika na kupca postojao u vrijeme prijelaza rizika, osim ako prodavatelj ne dokaže suprotno ili suprotno proizlazi iz naravi stvari ili naravi nedostatka. 

Na radionici je dan odgovor na pitanje: “Može li potrošač koji je pravovremeno obavijestio prodavatelja o nedostatku zahtijevati od prodavatelja da nedostatak ukloni ili da mu preda drugu stvar bez nedostatka ili sniženje cijene?” Ako je potrošač pravovremeno i uredno obavijestio prodavatelja o nedostatku, po svom izboru može:

  • zahtijevati od prodavatelja da nedostatak ukloni
  • zahtijevati od prodavatelja da mu preda drugu stvar bez nedostatka
  • zahtijevati sniženje cijene
  • izjaviti da raskida ugovor

U svakom od tih slučaja potrošač ima pravo i na naknadu štete.

U slučaju manjeg popravka jamstveni rok se produžuje okoliko koliko je potrošač bio lišen upotrebe stvari. Kad je zbog neispravnosti stvari izvršena njena zamjena ili njezin bitni popravak, jamstveni rok počinje teći ponovno od zamjene, odnosno od vraćanja popravljene stvari.

U slučaju da je do neispravnosti kupljene stvari došlo unutar šest mjeseci od kupnje, potrošač se treba pozvati na materijalni nedostatak stvari. Naime, ako se ne pozove na materijalni nedostatak stvari, trgovac će smatrati da se pozvao na garanciju. Po garanciji nema pravo da mu se odmah uruči nova, ispravna stvar. Ako se pozove na materijalni nedostatak stvari, prodavatelj mu neispravnu stvar mora zamijeniti s novom stvari.

Nositelj projekta „Potrošačka školica“ je „MREŽNICA“ – udruga za zaštitu potrošača grada Duge Rese, a Potrošačica – društvo za zaštitu potrošačica Hrvatske je partner na projektu „Potrošačka školica“ kojeg financira Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta u iznosu od 47.704,55 kuna kroz Javni natječaj za dodjelu financijske podrške projektnima udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini.

Sljedeća, osma informativno – edukativna radionica u sklopu projekta “Potrošačka školica” održat će se 08. veljače 2020. godine. 

Možda će vas zanimati..

Provedene edukacije u Vrbovskom

Provedene edukacije u Vrbovskom

Po projektu “Informiranje građana Gorskog Kotara o EU”  provodimo edukacije za mlade osobe.  U tri grada...

Potrošačica 4/24

Potrošačica 4/24

Bilten Društva Potrošačica – godina IV – broj 32 – Vrbovsko – travanj 2024. Društvo Potrošačica je ovlaštena pravna...