Održana konferencija Zaštita potrošača

Napisala:Ana Smoljak

15/06/2020

U Villi Antonio u Opatiji danas je održana konferencija Zaštita potrošača. U uvodom dijelu prisutne su pozdravili  pročelnik Ureda primorsko-goranske županije Goran Petrc i predsjednica Društva Potrošačica Ana Smoljak.

U sklopu “Deset temeljnih načela zaštite potrošača u EU” istaknuto je da iako niti jedan sustav ni regulativa ne može jamčiti potrošaču nulti rizik, odnosno 100% sigurnost, države članice Europske unije su među onima koje imaju najviše sigurnosne norme na svijetu. Ako neka tvrtka ustanovi da je plasirala na tržište nesiguran (potencijalno opasan) proizvod, ima zakonsku obavezu o tome obavijestiti vlasti u svim državama EU na koje se to odnosi i koje su time zahvaćene.

Potrošačice i potrošaču su u sklopu “New deal za potrošače” educirane/i o zavaravajućim radnjama i agresivnoj poslovnoj praksi te mogućnosti upisa broja u Registar NE ZOVI. Također su na konferenciji Zaštita potrošača, potrošači saznali više o Direktivi o nepoštenoj poslovnoj praksi, odnosno kad se poslovna praksa smatra nepoštenom poslovnom praksom.

Za razliku od organskih materijala plastika nikad ne “nestaje” u prirodi. Sakuplja se u okolišu, a osobito u oceanima. Stoga je na konferenciji Zaštita potrošača bilo riječi i o “Potrošači i zaštita okoliša” te je potrošačima pojašnjenja Direktiva 2018/0172 Europskog parlamenta o novoj regulaciji plastičnih proizvoda koja stupa na snagu 01.01.2021. godine.

Tanja Popović Filipović iz Centra za educiranje i informiranje potrošača upoznala je potrošače s “Ulogom potrošača u prevenciji bacanja hrane”, odnosno kako smanjivanjem kuhinjskog otpada možemo doprinijeti zaštiti okoliša. Kuhinjski otpad sačinjava skoro 40% otpada prosječnog kućanstva. Time ne samo da bacamo hranu, već bacamo i ogromnu količinu vode, energije, zemljišta, ljudskih i drugih resursa te stvaramo nerazumno onečišćenje.

S obzirom na to da je udruga Potrošačica – društvo za zaštitu potrošačica i potrošača usvajanjem novog Statuta Društva proširilo područje djelovanja i na zaštitu zdravlja, na današnjoj konferenciji sudjelovao je dr. Saša Srića koji je upoznao potrošače sa “Značajem Domova zdravlja u zaštiti prava pacijenata”. Naime, zaštita prava pacijenta se u Hrvatskoj provodi po načelima humanosti i dostupnosti, a načelo dostupnosti podrazumijeva jednaku mogućnost zaštite prava svih pacijenata na području Republike Hrvatske.

Udruga Potrošačica – društvo za zaštitu potrošačica i potrošača Hrvatske je dana 02.03.2020. s Primorsko-goranskom županijom sklopila Ugovor broj 158/01/20 o sufinanciranju manifestacije/događaja Konferencija „Zaštita potrošača“ kojim nam je odobren iznos od 3.000,00 kn za provedbu konferencije. Grad Opatija osigurao je prostor za provođenje konferencije.

Možda će vas zanimati..

Besplatni potrošački telefon

Besplatni potrošački telefon

Od 1. prosinca 2025. pet potrošačkih udruga, slijedom odobrenih sredstava Ministarstva gospodarstva na javnome...

Izazovi i perspektive bojkota

Izazovi i perspektive bojkota

U današnjem dinamičnom društvenom i ekonomskom okruženju, Hrvatska se, poput mnogih drugih zemalja, suočava s...