Održana konferencija Zaštita potrošača

Napisala:Ana Smoljak

15/06/2020

U Villi Antonio u Opatiji danas je održana konferencija Zaštita potrošača. U uvodom dijelu prisutne su pozdravili  pročelnik Ureda primorsko-goranske županije Goran Petrc i predsjednica Društva Potrošačica Ana Smoljak.

U sklopu “Deset temeljnih načela zaštite potrošača u EU” istaknuto je da iako niti jedan sustav ni regulativa ne može jamčiti potrošaču nulti rizik, odnosno 100% sigurnost, države članice Europske unije su među onima koje imaju najviše sigurnosne norme na svijetu. Ako neka tvrtka ustanovi da je plasirala na tržište nesiguran (potencijalno opasan) proizvod, ima zakonsku obavezu o tome obavijestiti vlasti u svim državama EU na koje se to odnosi i koje su time zahvaćene.

Potrošačice i potrošaču su u sklopu “New deal za potrošače” educirane/i o zavaravajućim radnjama i agresivnoj poslovnoj praksi te mogućnosti upisa broja u Registar NE ZOVI. Također su na konferenciji Zaštita potrošača, potrošači saznali više o Direktivi o nepoštenoj poslovnoj praksi, odnosno kad se poslovna praksa smatra nepoštenom poslovnom praksom.

Za razliku od organskih materijala plastika nikad ne “nestaje” u prirodi. Sakuplja se u okolišu, a osobito u oceanima. Stoga je na konferenciji Zaštita potrošača bilo riječi i o “Potrošači i zaštita okoliša” te je potrošačima pojašnjenja Direktiva 2018/0172 Europskog parlamenta o novoj regulaciji plastičnih proizvoda koja stupa na snagu 01.01.2021. godine.

Tanja Popović Filipović iz Centra za educiranje i informiranje potrošača upoznala je potrošače s “Ulogom potrošača u prevenciji bacanja hrane”, odnosno kako smanjivanjem kuhinjskog otpada možemo doprinijeti zaštiti okoliša. Kuhinjski otpad sačinjava skoro 40% otpada prosječnog kućanstva. Time ne samo da bacamo hranu, već bacamo i ogromnu količinu vode, energije, zemljišta, ljudskih i drugih resursa te stvaramo nerazumno onečišćenje.

S obzirom na to da je udruga Potrošačica – društvo za zaštitu potrošačica i potrošača usvajanjem novog Statuta Društva proširilo područje djelovanja i na zaštitu zdravlja, na današnjoj konferenciji sudjelovao je dr. Saša Srića koji je upoznao potrošače sa “Značajem Domova zdravlja u zaštiti prava pacijenata”. Naime, zaštita prava pacijenta se u Hrvatskoj provodi po načelima humanosti i dostupnosti, a načelo dostupnosti podrazumijeva jednaku mogućnost zaštite prava svih pacijenata na području Republike Hrvatske.

Udruga Potrošačica – društvo za zaštitu potrošačica i potrošača Hrvatske je dana 02.03.2020. s Primorsko-goranskom županijom sklopila Ugovor broj 158/01/20 o sufinanciranju manifestacije/događaja Konferencija „Zaštita potrošača“ kojim nam je odobren iznos od 3.000,00 kn za provedbu konferencije. Grad Opatija osigurao je prostor za provođenje konferencije.

Možda će vas zanimati..

Potrošački kutak HAPIH-a

Potrošački kutak HAPIH-a

Pratimo li redovito koji su proizvodi povučeni s tržišta? Pretpostavimo da je u srijedu potrošačica kupila sladoled...