Europska potrošačka politika donosila je propise koji uređuju prava potrošača. Zaštitila je potrošače od nepoštene poslovne prakse, nepoštenih ugovorne odredbe, ali i donijela zakonski okvir za predstavničke tužbe za zaštitu kolektivnih interesa potrošača. Ovaj je okvir potrošačima dao visoku razinu zaštite, a trgovcima pravnu sigurnost.
U studenom 2020. Europska komisija predstavila je viziju potrošačke politike EU-a za sljedećih pet godina. Nova strategija za potrošače osmišljena je kako bi osnažila potrošače i istovremeno poboljšala zaštitu potrošača u svim državama članicama. Obuhvaća niz inicijativa usmjerenih na suočavanje s modernim izazovima, poput digitalizacije, održivosti i sigurnosti proizvoda. Nova strategija za potrošače nastoji ojačati povjerenje potrošača omogućavajući im da donesu informirane odluke, pristupe mehanizmima pravne zaštite i pridonesu održivijem i pravednijem tržištu.
Tržišta se brzo mijenjaju u zelenoj i digitalnoj tranziciji. Europska komisija zagovarala uvođenje novih pravila o pravu na popravak, zelenim tvrdnjama i ekološkom dizajnu proizvoda.
Europska komisija organizira niz ‘potrošačkih dijaloga’ u državama članicama. Cilj je dijaloga saslušati i raspraviti s nacionalnim tijelima i dionicima koja će partnerstva i suradnju koristiti kako bi novu strategiju za zaštitu potrošača proveli u praksi. Putem ‘potrošačkih dijaloga’ jača se bliska suradnja i partnerstva na razini EU-a i nacionalnoj razini, što može donijeti brže i trajnije rezultate.
Dijalog s potrošačima: “Prednosti i opasnosti za potrošače u digitalnom dobu” u Hrvatskoj će se održati u srijedu 28.2.2024. godine. Događaj organizira Europska komisija u suradnji s Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske. Potrošački dijalog sadržavat će uvod u Novu strategiju za potrošače od strane Didiera Reyndersa, europskog povjerenika za pravosuđe, nakon čega će uslijediti izlaganje o potrošačkoj politici u Hrvatskoj od strane Hrvoja Bujanovića, državnog tajnika Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja. Potrošački dijalog uključivat će panel diskisiju uz izlaganje predstavnika javnih institucija, akademske zajednice, potrošačkih i poslovnih organizacija te Isabelle Pérignon, direktorice za potrošače, Opća uprava za pravosuđe i potrošače, Europska komisija.
Kako sudjelovati?
YOUTUBE
Za gledanje događaja u srijedu uživo uz prijevod možete pratiti prijenos na Youtubeu na hrvatskom i engleskom jeziku. Da biste se povezali s ovim događajem i gledali ga kao video na zahtjev nakon jednog mjeseca, povežite se na Youtube vezu s lozinkom: NCA280224
WEBEX
Link za sastanak: https://microson.webex.com/microson/j.php?MTID=m84164d688f0a0716c6201eb9c6581e2c
Broj za sastanak: 2558 642 0663
Lozinka: CnPeXHGZ753 (26739449 from video systems)
SLIDO
Preuzmite aplikaciju iz App Store (Apple) ili Google Play (Android) i instalirajte je na svoj pametni telefon ili tablet.
Na svom pametnom telefonu ili računalu možete se pridružiti (POOLING ON DEMAND):
Molimo idite na: slido.com
Šifra događaja: 2597994
Lozinka : vtfts0
Link za sastanak: https://app.sli.do/event/jtoc7MYM6WkajVnaghbLLr/live/questions