Bojkot trgovačkih lanaca

Napisala:Ana Smoljak

19/01/2025

Bojkot svih trgovačkih lanaca i benzinskih postaja planiran za 24. siječnja u Hrvatskoj predstavlja simboličan, ali i snažan prosvjed protiv visokih cijena prehrambenih proizvoda i goriva. Organizatori ovog bojkota pozivaju sve građane da taj dan apsolutno ništa ne kupuju. Ideja je jednostavna – pripremite se za taj dan kao da je neradna nedjelja. Unaprijed nabavite sve što vam je potrebno kako biste podržali ovu inicijativu koja ima za cilj poslati jasnu poruku trgovačkim lancima i naftnim kompanijama.

Primjeri iz inozemstva pokazuju da ovakve akcije mogu donijeti rezultate. U Ujedinjenom Kraljevstvu, sličan bojkot povezan s cijenama goriva doveo je do smanjenja cijene goriva za 15 penija po litri već sljedećeg dana. Osim toga, kompanije su povećale plaće zaposlenicima za 100 funti mjesečno. Iako se situacija u Hrvatskoj razlikuje, ova akcija ima potencijal pokazati snagu zajedništva i volju građana za promjenom. Ako dovoljno ljudi sudjeluje, posljedice bi mogle biti osjetne. Čak i 10 % ljudi koji taj dan ne obave nikakvu kupovinu predstavljaju značajan udarac za trgovce, dok za pojedince to ne predstavlja nikakav financijski gubitak.

Važno je napomenuti da bojkot nije politički motiviran, već proizlazi iz stvarnih problema s kojima se svakodnevno suočavaju građani. Ako na ovu inicijativu gledate kao na političke izbore, vjerojatno nećete vidjeti rezultate. No, ako ste spremni djelovati, možete doprinijeti promjeni. Ključ uspjeha ove akcije leži u solidarnosti i masovnom sudjelovanju.

Visoke cijene

Uz to, pitanje visokih cijena u Hrvatskoj sve više privlači pažnju javnosti i institucija. Stoga je ovaj tjedan i proširen popis proizvoda čija je cijena ograničena. Predsjednik Hrvatskog sabora, Gordan Jandroković, nedavno je istaknuo potrebu za otvaranjem rasprave o visokim cijenama pojedinih proizvoda. Naglasio je da bi udruge za zaštitu potrošača trebale aktivnije ukazivati na ove probleme. Takve izjave pokazuju da postoji prostor za dijalog i potencijalno rješavanje ovog problema, ali je važno da građani preuzmu inicijativu kako bi pokazali da je ovo pitanje važno i zahtijeva hitne mjere.

Ova akcija nije samo prosvjed protiv visokih cijena, već i prilika da svi zajedno pošaljemo jasnu poruku: dovoljno je. Ako na dan 24. siječnja svi odlučimo ništa ne kupovati, pokazat ćemo da potrošači imaju moć. To je način da se ukaže na problem i poveća pritisak na one koji kontroliraju tržište.

Zato dijelite ovu poruku sa što više ljudi. Potaknite prijatelje, obitelj i kolege da se pridruže bojkotu. Organizirajte svoje kupovine unaprijed i budite dio pokreta za pravednije cijene. Snaga zajedništva može donijeti promjenu, a prvi korak je upravo ova akcija. Nemojte podcijeniti svoj utjecaj – zajedno možemo napraviti razliku. Pozdrav svima, djelujte i uključite se!

Možda će vas zanimati..

Besplatni potrošački telefon

Besplatni potrošački telefon

Od 1. prosinca 2025. pet potrošačkih udruga, slijedom odobrenih sredstava Ministarstva gospodarstva na javnome...

Izazovi i perspektive bojkota

Izazovi i perspektive bojkota

U današnjem dinamičnom društvenom i ekonomskom okruženju, Hrvatska se, poput mnogih drugih zemalja, suočava s...