Potrošačica 11/25

Napisala:Ana Smoljak

24/11/2025

Bilten Društva Potrošačica – godina V – broj 51 – Vrbovsko – studeni 2025.

Objavljen je novi broj Biltena Društva Potrošačica koji donosi pregled aktualnih aktivnosti, završenih projekata i korisnih informacija za potrošače. U ovom broju predstavljamo rezultate projekata usmjerenih na održivu potrošnju, financijsku pismenost mladih, edukaciju potrošača te jačanje njihovih prava.

Završetak brojnih projekata

Tijekom proteklog mjeseca Društvo Potrošačica uspješno je zaključilo niz značajnih projekata usmjerenih na osnaživanje potrošača i razvoj održivih navika. Završeni su projekti:

  • Zelena tranzicija i potrošači – edukativni sadržaj o prepoznavanju greenwashinga, potrošačkim pravima u EU te smanjenju ekološkog otiska
  • Financijska pismenost mladih Grada Vrbovsko – radionice namijenjene jačanju financijske odgovornosti mladih
  • Potrošačka školica za mlade 2025. – niz edukativnih aktivnosti provedenih u suradnji sa SŠ Hrvatski kralj Zvonimir
  • Jačanje potrošača – program edukacija o temeljnim potrošačkim pravima.

Ovi su projekti doprinijeli podizanju svijesti potrošača i jačanju njihovog znanja o pravima, održivoj potrošnji i odgovornom financijskom ponašanju.

Informirani potrošač – nova infografika

U novoj infografici predstavljene su najvažnije informacije o pravima potrošača pri kupnji na daljinu, reklamacijama, povratu robe i sigurnosti proizvoda. Cilj je potrošačima na jednostavan, pregledan i lako razumljiv način približiti ključne zakonske pojmove i zaštite koje im stoje na raspolaganju.

Infografika je izrađena u sklopu projekta “Infografikom do informiranog potrošača” uz potporu Primorsko-goranske županije i Općine Viškovo. Projekt je usmjeren na jačanje svijesti građana o važnosti informiranog, odgovornog i sigurnog ponašanja potrošača te olakšavanje pristupa osnovnim informacijama o potrošačkim pravima.

Financijske usluge – novi blog

Objavljen je novi blog posvećen temama iz područja financijskih usluga. U njemu potrošači mogu saznati više o štednji, financijskoj pismenosti te pravima korisnika financijskih usluga, što je posebno važno u vremenu brzih financijskih promjena i sve većeg broja digitalnih proizvoda i usluga.

Kako bi se potrošačima olakšalo donošenje informiranih odluka, blog uključuje i praktične savjete:

Savjeti za potrošače

  • Prije potpisivanja bilo kojeg ugovora pažljivo pročitajte sve uvjete i zatražite pojašnjenje nejasnih dijelova.
  • Provjerite efektivnu kamatnu stopu (EKS) te sve dodatne troškove koje financijska usluga uključuje.
  • Usporedite ponude više institucija – i najmanje razlike u kamatama ili naknadama mogu dugoročno značajno utjecati na vaše financije.
  • Ako dođe do problema, obratite se službi za prigovore vaše banke ili osiguravatelja. Ako ne dobijete zadovoljavajući odgovor, možete se obratiti HNB-u, HANFA-i ili udruzi za zaštitu potrošača.

Ne zaboravite – informiran potrošač je zaštićen potrošač!

Zelena tranzicija i potrošači

Objavljen je video uradak u sklopu projekta „Zelena tranzicija i potrošači”, koji sufinancira Primorsko-goranska županija s 2.100,00 EUR.
Video donosi tri važne teme:

  • Greenwashing – kako prepoznati “zelene” marketinške obmane
  • Direktiva o jačanju položaja potrošača u EU – korak prema modernizaciji prava potrošača
  • Kako potrošač može smanjiti ekološki otisak – savjeti za održiviju kupovinu i svakodnevno ponašanje.

Bilten Društva Potrošačica izrađujemo zahvaljujući financijskoj podršci Primorsko-goranske županije.

Ukoliko želite primati bilten Društva Potrošačica, utoliko molimo da ispunite upitnik.

Možda će vas zanimati..