Svjetski dan prava potrošača 2021.

Napisala:Ana Smoljak

20/03/2021

U povodu Svjetskog dana prava potrošača, 15. ožujka, udruga Potrošačica – društvo za zaštitu potrošačica i potrošača Hrvatske pripremila je prigodnu aktivnost kako bi se obilježavanje produžilo na cijeli tjedan.

Svjetski dan prava potrošača prvi put je obilježen 15.03.1983. godine i to je godišnja prigoda za aktivno obilježavanje problematike vezane uz zaštitu potrošača.

Društvo Potrošačica je u suradnji s Udrugom za pravnu pomoć na Svjetski dan potrošača održalo prigodan webinar Potrošači na digitalnom tržištu putem kojeg su educirali potrošačice i potrošače o pravilima za kupnju putem Interneta i o ugovorima s teleoperaterima i potrošačkim pravima. Aktivnost je financijski podržao Grad Vrbovsko. Snimka webinara je dostupna na youtube kanalu Društva Potrošačica, odnosno ovdje.

U subotu, 20. ovog mjeseca, od 9 sati na prostoru Gradske tržnice Grada Vrbovsko potrošačicama i potrošačima predsjednica Društva Potrošačica Ana Smoljak i zamjenica predsjednice Društva Potrošačica Marija Perušić dijelile su besplatne brošure s osnovnim informacijama o pravima potrošača. Ovu aktivnost je financijski uz Grad Vrbovsko podržala i Primorsko-goranska županija.

Tijekom 2019. godine Društvo Potrošačica bilo je fokusirano na educiranje potrošača o dokumentu New Deal za potrošače – komisija jača prava potrošača u EU i njihovu provedbu kojim se jača transparentnost na internetskim tržištima, doprinosi zaštiti nepoštene poslovne prakse, ali i definira novi alat za dobivanje kolektivne pravne zaštite. Stoga su predstavnice Društva Potrošačica u subotu informirale potrošače što se smatra zavaravajućom poslovnom praksom a što agresivnom poslovnom praskom i na koji način se zaštiti, jer samo educirani potrošač je zaštićen potrošač.

Predstavnice Društva Potrošačica informirale su potrošačice i potrošače da se mogu upisati u Registar „NE ZOVI“ ako ne žele da ih trgovci kontaktiraju kako bi im prodali neku uslugu ili proizvod te ih educirale kako se mogu upisati u Registar „NE ZOVI“.

Da smanjenje poreza na ženske higijenske potrepštine i/ili njihova besplatna dostupnost za ranjive skupine nikako nisu drugorazredno pitanje, a ni presedan nedavno je dokazalo istraživanje koje je provela Udruga za ljudska prava i građansku participaciju PaRiter krajem 2020. godine. Naime, čak trećina žena u Hrvatskoj prisiljena je štedjeti na ulošcima jer su im preskupi, a 12% si ih uopće ne može priuštiti. Stoga su se predstavnice Društva Potrošačica u Vrbovskom osvrnule i na peticiju Zaustavimo oporezivanje potrošačica.

Možda će vas zanimati..

Volontirajte na ESF projektu

Volontirajte na ESF projektu

Udruga Potrošačica – društvo za zaštitu potrošačica i potrošača Hrvatske s partnerima Udrugom za pravnu pomoć i...

Operativno djelovanje OCD

Operativno djelovanje OCD

U ponedjeljak 29. studenog 2021. godine provedena je prva od jedanaest radionica namijenjenih jačanju kapaciteta...

Izgradnja potrošačke mreže

Izgradnja potrošačke mreže

Opći cilj projekta Izgradnja kapaciteta za provedbu prioritetne politike EU, zaštite potrošača, u Hrvatskoj...