Svjetski dan prava potrošača 2021.

Napisala:Ana Smoljak

20/03/2021

U povodu Svjetskog dana prava potrošača, 15. ožujka, udruga Potrošačica – društvo za zaštitu potrošačica i potrošača Hrvatske pripremila je prigodnu aktivnost kako bi se obilježavanje produžilo na cijeli tjedan.

Svjetski dan prava potrošača prvi put je obilježen 15.03.1983. godine i to je godišnja prigoda za aktivno obilježavanje problematike vezane uz zaštitu potrošača.

Društvo Potrošačica je u suradnji s Udrugom za pravnu pomoć na Svjetski dan potrošača održalo prigodan webinar Potrošači na digitalnom tržištu putem kojeg su educirali potrošačice i potrošače o pravilima za kupnju putem Interneta i o ugovorima s teleoperaterima i potrošačkim pravima. Aktivnost je financijski podržao Grad Vrbovsko. Snimka webinara je dostupna na youtube kanalu Društva Potrošačica, odnosno ovdje.

U subotu, 20. ovog mjeseca, od 9 sati na prostoru Gradske tržnice Grada Vrbovsko potrošačicama i potrošačima predsjednica Društva Potrošačica Ana Smoljak i zamjenica predsjednice Društva Potrošačica Marija Perušić dijelile su besplatne brošure s osnovnim informacijama o pravima potrošača. Ovu aktivnost je financijski uz Grad Vrbovsko podržala i Primorsko-goranska županija.

Tijekom 2019. godine Društvo Potrošačica bilo je fokusirano na educiranje potrošača o dokumentu New Deal za potrošače – komisija jača prava potrošača u EU i njihovu provedbu kojim se jača transparentnost na internetskim tržištima, doprinosi zaštiti nepoštene poslovne prakse, ali i definira novi alat za dobivanje kolektivne pravne zaštite. Stoga su predstavnice Društva Potrošačica u subotu informirale potrošače što se smatra zavaravajućom poslovnom praksom a što agresivnom poslovnom praskom i na koji način se zaštiti, jer samo educirani potrošač je zaštićen potrošač.

Predstavnice Društva Potrošačica informirale su potrošačice i potrošače da se mogu upisati u Registar „NE ZOVI“ ako ne žele da ih trgovci kontaktiraju kako bi im prodali neku uslugu ili proizvod te ih educirale kako se mogu upisati u Registar „NE ZOVI“.

Da smanjenje poreza na ženske higijenske potrepštine i/ili njihova besplatna dostupnost za ranjive skupine nikako nisu drugorazredno pitanje, a ni presedan nedavno je dokazalo istraživanje koje je provela Udruga za ljudska prava i građansku participaciju PaRiter krajem 2020. godine. Naime, čak trećina žena u Hrvatskoj prisiljena je štedjeti na ulošcima jer su im preskupi, a 12% si ih uopće ne može priuštiti. Stoga su se predstavnice Društva Potrošačica u Vrbovskom osvrnule i na peticiju Zaustavimo oporezivanje potrošačica.

Možda će vas zanimati..

Potrošački kutak HAPIH-a

Potrošački kutak HAPIH-a

Pratimo li redovito koji su proizvodi povučeni s tržišta? Pretpostavimo da je u srijedu potrošačica kupila sladoled...