Provedena radionica Nepoštena poslovna praksa

Napisala:Ana Smoljak

27/09/2023

U sklopu projekta Senzibilizacija mladih potrošača u utorak 26. rujna ove godine provedena je prva od tri edukativno-informativnih radionica. Tema prve radionice bila je nepoštena poslovna praksa.

Na radionicu su sudjelovali učenici drugog razreda gimnazije Srednje škole Hrvatski kralj Zvonimir koji su upisali predmet poduzetništvo.

Učenici su se na početku upoznali s osnovim pojmovima kao što je definicija potrošača i nepoštene poslovne prakse. Saznali su da je nepoštena poslovna praksa zakonom zabranjena te da se dijeli na zavarajuću poslovnu praksu i agresivnu poslovnu praksu.

Zavarajuća poslovna praksa

Zavaravajuća radnja je kad trgovac koji prodaje putem Interneta u općim uvjetima navodi posebnost poslovnja s potrošačima pravo na jednostrani raskid ugovora u roku od 14 dana bez navođenja razloga. Navedeno pravo ima svaki potrošač koji sklapa ugovor na daljinu (putem Interneta) s bilo kojim trgovcem sukladno Zakonu o zaštiti potrošača.

Zavaravajuće propuštanje je kad trgovac u svojim promotivnim materijalima navodi da se uz kupnju indukcijske ploče dobiva set posuđa gratis te time navede prosječnog potrošača da donese odluku o kupnji. Potrošač kupi prijenosnu indukcijsku ploču ali ne dobije set posuđa gratis.

Agresivna poslovna praksa

Agresivna poslovna praksa uzima u obzir sva obilježja i okolnosti slučajeva korištenja uznemiravanja, prisile i nedopušten utjecaj.

Trgovci ne smiju oglašavati besplatne nagrade ili poklone, a onda od vas tražiti da platite kako biste ih preuzeli. Ako primite pismo ili poruku e-pošte u kojima piše: „Čestitamo, dobili ste nagradu!”, budite oprezni jer postoji velika mogućnost da je riječ o nepoštenoj praksi. Ako od trgovca dobijete proizvod koji niste na naručili s uplatnicom, isti niste obavezni platiti. Naime, u tom slučaju radi se o promotivni poklon trgovca.

Projekt “Senzibilizacija mladih potrošača” financijski podržava Grad Krk koji je osigurao i prostor za provođenje edukativno-informativnih radionica.

Možda će vas zanimati..

Financijsko ponašanje

Financijsko ponašanje

Po projektu Potrošačka školica za mlade 2024. u srijedu 02. listopada proveli smo drugu od četiri radionice. Prva...

Financijsko znanje

Financijsko znanje

Po projektu Potrošačka školica za mlade 2024. u četvrtak 19. rujna proveli smo prvu od četiri radionice. Sve...