Potrošači na digitalnom tržištu

Napisala:Ana Smoljak

24/03/2021

U ponedjeljak 15. ožujka obilježili smo Svjetski dan prava potrošača tako što smo održali prigodne webinare u suradnji s Udrugom za pravnu pomoć, a aktivnost je financijski podržavao Grad Vrbovsko. Bavili smo se tematikom potrošači na digitalnom tržištu s obzirom na to da se je u zadnjih godinu drastično povećala kupnja putem Interneta.

Tajnica Udruge za pravu pomoć, Martina Škorić prezentirala je ugovorni odnos s teleoperaterima. Naglasila je da prije nego li potrošač sklopi Ugovor da ga teleoperater mora na jasan i razumljiv način obavijestiti o trajanju toga ugovora, a ako je ugovor na neodređeno vrijeme ili će biti automatski produžen o uvjetima raskida toga ugovora. Prilikom sklapanja ugovora potrošačice i potrošači moraju se upoznati sa svim odredbama ugovora a osobito s onim malim, kilometrarskim odredbama na dnu stranice obično u fontu tri. Za sve što je nejasno trebali bi tražiti pojašnjenje, a teleoperator je dužan detaljno objasniti sve nejasne odredbe, pružiti nam informacije o mogućim ograničenjima ugovorene usluge. Drugim riječima, prije nego što zatražite zahtjev trebali bi detaljno pročitati sve uvjete tog zahtjeva koji su objavljeni na internetskim stranicama teleoperatora. Ukoliko sklapate ugovor u poslovnici a u dokumentaciji koju potpisujete obvezujete se proučiti opće uvjete poslovanja i cjelokupni cjenik naknadno možete raskinuti ugovor bez plaćanja naknade za raskid. U tom slučaju morate u iduća tri radna dana jasno izjaviti da se s uvjetima ne slažete i da odustajete od ugovora.

Predsjednica Društva Potrošačica, Ana Smoljak educirala je potrošačice i potrošače o deset pravila za kupnju putem Interneta. Nevjerojatno dobre ponude često su zaista nevjerojatne, ne nasjedajte na njih. Također je potrebno provjeriti nudi li web stranica siguran način plaćanj i podatke o trgovcu. Ako na web stranici nema obaveznog sadržaja koji trgovac mora na nju staviti na raspolaganje, ne kupujte s te web stranice. Provjerite je li cijena ispravana, podliježe li vaša narudžba carinskom postupku i vrši li trgovac dostavu na vašu adresu. Od kupljenog proizvoda putem Interneta možete odustati u roku od 14 dana od dana preuzimanja.

Predavanje možete poslušati na youtube kanalu Društva Potrošačica.

Možda će vas zanimati..

Projekt Jačanje potrošača

Projekt Jačanje potrošača

Društvo Potrošačica je partner na projektu "Jačanje potrošača" čiji je nositelj Društvo "Potrošač". Uz Potrošačicu...