Potrošači na digitalnom tržištu

Napisala:Ana Smoljak

24/03/2021

U ponedjeljak 15. ožujka obilježili smo Svjetski dan prava potrošača tako što smo održali prigodne webinare u suradnji s Udrugom za pravnu pomoć, a aktivnost je financijski podržavao Grad Vrbovsko. Bavili smo se tematikom potrošači na digitalnom tržištu s obzirom na to da se je u zadnjih godinu drastično povećala kupnja putem Interneta.

Tajnica Udruge za pravu pomoć, Martina Škorić prezentirala je ugovorni odnos s teleoperaterima. Naglasila je da prije nego li potrošač sklopi Ugovor da ga teleoperater mora na jasan i razumljiv način obavijestiti o trajanju toga ugovora, a ako je ugovor na neodređeno vrijeme ili će biti automatski produžen o uvjetima raskida toga ugovora. Prilikom sklapanja ugovora potrošačice i potrošači moraju se upoznati sa svim odredbama ugovora a osobito s onim malim, kilometrarskim odredbama na dnu stranice obično u fontu tri. Za sve što je nejasno trebali bi tražiti pojašnjenje, a teleoperator je dužan detaljno objasniti sve nejasne odredbe, pružiti nam informacije o mogućim ograničenjima ugovorene usluge. Drugim riječima, prije nego što zatražite zahtjev trebali bi detaljno pročitati sve uvjete tog zahtjeva koji su objavljeni na internetskim stranicama teleoperatora. Ukoliko sklapate ugovor u poslovnici a u dokumentaciji koju potpisujete obvezujete se proučiti opće uvjete poslovanja i cjelokupni cjenik naknadno možete raskinuti ugovor bez plaćanja naknade za raskid. U tom slučaju morate u iduća tri radna dana jasno izjaviti da se s uvjetima ne slažete i da odustajete od ugovora.

Predsjednica Društva Potrošačica, Ana Smoljak educirala je potrošačice i potrošače o deset pravila za kupnju putem Interneta. Nevjerojatno dobre ponude često su zaista nevjerojatne, ne nasjedajte na njih. Također je potrebno provjeriti nudi li web stranica siguran način plaćanj i podatke o trgovcu. Ako na web stranici nema obaveznog sadržaja koji trgovac mora na nju staviti na raspolaganje, ne kupujte s te web stranice. Provjerite je li cijena ispravana, podliježe li vaša narudžba carinskom postupku i vrši li trgovac dostavu na vašu adresu. Od kupljenog proizvoda putem Interneta možete odustati u roku od 14 dana od dana preuzimanja.

Predavanje možete poslušati na youtube kanalu Društva Potrošačica.

Možda će vas zanimati..

Potrošački kutak HAPIH-a

Potrošački kutak HAPIH-a

Pratimo li redovito koji su proizvodi povučeni s tržišta? Pretpostavimo da je u srijedu potrošačica kupila sladoled...