Jučer, 15. ožujka bio je Svjetski dan prava potrošača. Svjetski dan prava potrošača svoje korijenje ima u «Deklaraciji o osnovnim pravima potrošača» koju je donio američki predsjednik John F. Kennedy 1962. godine. Svjetski dan prava potrošača prvi put je obilježen 15.03.1983. godine i to je godišnja prigoda za aktivno obilježavanje problematike vezane uz zaštitu potrošača.
Ove godine obradili smo tematiku Potrošači na digitalnom tržištu. Uz Društvo Potrošačica na webinaru je sudjelovala Udruga za pravnu pomoć, a aktivnost financijski podržao Grad Vrbovsko.
U zadnjih godinu dana drastično se povećala online trgovina. Stoga su potrošačice i potrošači putem webinara organiziranog u povodom svjetskog dana prava potrošača educirani o e-trgovini. Preciznije educirani su o 10 pravila za kupnju putem Interneta koja glase:
- Ne nasjedajte na nevjerojatne ponude
- Nije sve u gotovini
- Provjerite podatke o trgovcu
- Provjerite cijenu
- Provjerite podliježe li narudžba carinskom postupku
- Nemojte razgovarati s „nepoznatima”
- Oprez pri podizanju „brzih” kredita
- Provjerite vrši li trgovac dostavu na Vašu adresu
- Možete se predomisliti i odustati od kupljenog proizvoda
- ČUVAJTE DOKUMENTACIJU
Suradnja s teleoperaterima svakodnevica je 21 stoljeća. Udruga za pravnu pomoć je potrošačima jasnije protumačila Uvjete ugovora koje potpisuju s naglaskom na mogućnost raskida, uvjete produljenja, garancije uređaja, obveze povrata novaca prema potrošaču, ugovaranje više usluga jednim ugovorom, što kada dug preuzme agencija za naplatu – oprost duga ili dodatne naknade i druge specifičnosti obveznog odnosa s teleoperaterima zastupljenih na našem tržištu.
Predavanje možete još jednom poslušati ovdje.
Zahvaljujemo svima na sudjelovanju.