Završena provedba projekta „Potrošačka školica za mlade 2025.”

Napisala:Ana Smoljak

13/11/2025

Društvo Potrošačica uspješno je završilo provedbu projekta „Potrošačka školica za mlade 2025.”, koji je tijekom rujna i listopada okupio učenike Srednje škole Hrvatski kralj Zvonimir iz Krka. Projekt je imao za cilj podizanje razine informiranosti i educiranosti mladih o pravima potrošača te jačanje njihove financijske pismenosti.

U okviru projekta održane su četiri edukativno-informativne radionice na teme koje povezuju potrošačka prava, odgovorno ponašanje i osobne financije.

📘 Prva radionica, održana 24. rujna 2025., bila je posvećena financijskom znanju. Učenici su kroz razgovor i praktične primjere učili o osnovnim pojmovima poput novca, valuta i osobnog proračuna te o važnosti odgovornog upravljanja financijama.

💬 Druga radionica, održana 17. listopada 2025., pod nazivom „Pripremimo se za prava potrošača”, približila je mladima prava potrošača prilikom kupnje robe i usluga. Upoznali su se s pojmovima poput nepoštene poslovne prakse, prava na prigovor i raskid ugovora sklopljenih na daljinu, te s načinima zaštite u slučaju povrede prava.

📱 Treća radionica, „Upoznajmo svoja prava“, održana 22. listopada, provela je Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM). Učenici su učili o pravima pri korištenju elektroničkih komunikacijskih usluga – mobilnih tarifa, internetskih ugovora i zaštiti osobnih podataka.

💶 Četvrta radionica, „Financijsko ponašanje”, koju je vodila Ana Smoljak iz Društva Potrošačica, potaknula je raspravu o razlikama između želja i potreba te o utjecaju emocija na potrošnju. Kroz interaktivne zadatke učenici su upoznali pravilo 50/30/20 i izrađivali osobne financijske ciljeve koristeći SMART metodu.

Projekt „Potrošačka školica za mlade 2025.” proveden je uz financijsku podršku Grada Krka u iznosu od 1.500,00 €, kroz Javni poziv za financiranje javnih potreba u 2025. godini.

📍 Kroz provedbu projekta učenici su stekli znanja i vještine koje će im pomoći da postanu informirani, odgovorni i samopouzdani potrošači u svakodnevnom životu.

Možda će vas zanimati..