Društvo Potrošačica je u utorak 13. rujna provelo javnu tribinu u Općini Dobrinj na temu Euro – službena valuta u Hrvatskoj.
Zbog uvođenja eura kao službene valute plaćanja u Republici Hrvatskoj Društvo Potrošačica konstantno radi na informiranju i educiranju potrošača o svim promjenama koje ih očekuju u tom periodu.
Dvojno iskazivanje cijena krenulo je s 5. rujna ove godine. Stoga su potrošači saznali da dvojno iskazivanje treba biti nedvosmisleno, jasno uočljivo i čitko. Također su saznali da se prilikom preračunavanja uvijek mora koristiti puni fiksni tečaj konverzije.
Potrošači su dobili odgovore na sljedeća pitanja: Što euro donosi hrvatskim građanima? Koji su troškovi uvođenja eura? Mora li Hrvatska uvesti euro? Gdje ćemo moći zamijeniti gotov novca kune u gotov novac eura?
Na tribini odgovoreno je i na upite potrošača. Tako su saznali što će se dogoditi ako iduće godine idu platiti npr. račun za električnu energiju na kojem je iskazan iznos u hrvatskim kunama. Nalog za plaćanje (uplatnica) na kojem je iznos plaćanja naveden u kuni, a koji je platitelj podnio na izvršenje banci nakon dana uvođenja eura, banka je dužna izvršiti u euru u iznosu koji odgovara iznosu kuna navedenom na nalogu za plaćanje uz primjenu fiksnog tečaja konverzije.
Više o procesu zamjene hrvatske kune s eurom možete pogledati u edukativnom video Euro zamjenjuje kunu.
Javnu tribinu s 2.800,00 kuna sufinancira Općina Dobrinj koja je osigurala i prostor za njeno održavanje.

