Održana Treća javna tribina „Potrošačka prava i obaveze“

Napisala:Ana Smoljak

11/10/2019

Voditeljica projekta „Potrošačka prava i obaveze“, Ana Smoljak i izvoditeljica aktivnosti projekta „Potrošačka prava i obaveze“, Marija Perušić uputile su se dana 10. listopada 2019. u popodnevnim satima u Split kako bi 11.10. 2019. godine s početkom u 11 sati u Društvenom domu u Muću održale: Treću javnu tribinu potrošačka prava i obaveze. Cilj tribine bio je informirati da kao potrošači(ce) donose ekonomski opravdane i odluke.

Projekt „Potrošačka prava i obaveze“ provodi udruga „POTROŠAČICA“ – društvo za zaštitu potrošačica Hrvatske zahvaljujući financijskoj podršci Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta u iznosu od 63.897,51 kn.

Na Trećoj javnoj tribini prezentirani je dokument Zaštita potrošača u EU: 10 temeljnih načela kojeg je izdala Opća uprava Europskog povjerenstva za zaštitu zdravlja i potrošača 2005. godine i dokument „New Deal za potrošače:  Komisija jača prava potrošača u EU i njihovu provedbu iz 2018. godine.

U sklopu dokumenta Zaštita potrošača u EU: 10 osnovnih načela obrađene su sljedeće teme:

  1. Kupite što želite i tamo gdje to želite
  2. Ako proizvod ne radi, ne ispunjava svoju funkciju, vratite ga natrag
  3. Visoki sigurnosni standardi za hranu i drugu robu široke potrošnje
  4. Saznajte što jedete
  5. Ugovori trebaju biti pravični i pošteni za potrošače
  6. Ponekad potrošač može promijeniti mišljenje
  7. Potrošačima treba olakšati usporedbu cijena
  8. Potrošač ne smije biti zaveden i obmanut
  9. Zaštićeni ste tijekom godišnjeg odmora
  10. Naknada u sklopu prekograničnih potrošačkih sporova treba biti učinikovita

Potrošač(ic)e je o navedenom dokumentu informirala voditeljica projekta Ana Smoljak. 

Izvoditeljica aktivnosti Marija Perušić je dala uvod u dokument New deal za potrošače: Komisja jača prava potrošača u EU i njihovu provedbu. Voditeljica projekta i izvoditeljica aktivnosti su potrošač(ic)e upoznale sa sljedećim temama:

  1. Jačanje prava potrošača na internetu
  2. Davanje potrošačima sredstva za ostvarivanje njihova prava i dobivanje naknade
  3. Uvođenje učinkovitih kazni za kršenje prava potrošača u EU
  4. Rješavanje dvostruke kvalitete proizvoda
  5. Poboljšani uvjeti za tvrtke

Na kraju tribine su zahvalile Općini Muć što im je ustupila prostor za održavanje Treće javne tribine.

Možda će vas zanimati..

Potrošačica 3/25

Potrošačica 3/25

Bilten Društva Potrošačica - godina V - broj 43 - Vrbovsko - ožujak 2025. Početkom ovog mjeseca Primorsko-goranska...