Održana Treća javna tribina „Potrošačka prava i obaveze“

Napisala:Ana Smoljak

11/10/2019

Voditeljica projekta „Potrošačka prava i obaveze“, Ana Smoljak i izvoditeljica aktivnosti projekta „Potrošačka prava i obaveze“, Marija Perušić uputile su se dana 10. listopada 2019. u popodnevnim satima u Split kako bi 11.10. 2019. godine s početkom u 11 sati u Društvenom domu u Muću održale: Treću javnu tribinu potrošačka prava i obaveze. Cilj tribine bio je informirati da kao potrošači(ce) donose ekonomski opravdane i odluke.

Projekt „Potrošačka prava i obaveze“ provodi udruga „POTROŠAČICA“ – društvo za zaštitu potrošačica Hrvatske zahvaljujući financijskoj podršci Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta u iznosu od 63.897,51 kn.

Na Trećoj javnoj tribini prezentirani je dokument Zaštita potrošača u EU: 10 temeljnih načela kojeg je izdala Opća uprava Europskog povjerenstva za zaštitu zdravlja i potrošača 2005. godine i dokument „New Deal za potrošače:  Komisija jača prava potrošača u EU i njihovu provedbu iz 2018. godine.

U sklopu dokumenta Zaštita potrošača u EU: 10 osnovnih načela obrađene su sljedeće teme:

  1. Kupite što želite i tamo gdje to želite
  2. Ako proizvod ne radi, ne ispunjava svoju funkciju, vratite ga natrag
  3. Visoki sigurnosni standardi za hranu i drugu robu široke potrošnje
  4. Saznajte što jedete
  5. Ugovori trebaju biti pravični i pošteni za potrošače
  6. Ponekad potrošač može promijeniti mišljenje
  7. Potrošačima treba olakšati usporedbu cijena
  8. Potrošač ne smije biti zaveden i obmanut
  9. Zaštićeni ste tijekom godišnjeg odmora
  10. Naknada u sklopu prekograničnih potrošačkih sporova treba biti učinikovita

Potrošač(ic)e je o navedenom dokumentu informirala voditeljica projekta Ana Smoljak. 

Izvoditeljica aktivnosti Marija Perušić je dala uvod u dokument New deal za potrošače: Komisja jača prava potrošača u EU i njihovu provedbu. Voditeljica projekta i izvoditeljica aktivnosti su potrošač(ic)e upoznale sa sljedećim temama:

  1. Jačanje prava potrošača na internetu
  2. Davanje potrošačima sredstva za ostvarivanje njihova prava i dobivanje naknade
  3. Uvođenje učinkovitih kazni za kršenje prava potrošača u EU
  4. Rješavanje dvostruke kvalitete proizvoda
  5. Poboljšani uvjeti za tvrtke

Na kraju tribine su zahvalile Općini Muć što im je ustupila prostor za održavanje Treće javne tribine.

Možda će vas zanimati..