Voditeljica projekta „Potrošačka prava i obaveze“, Ana Smoljak i izvoditeljica aktivnosti projekta „Potrošačka prava i obaveze“, Marija Perušić uputile su se dana 10. listopada 2019. u popodnevnim satima u Split kako bi 11.10. 2019. godine s početkom u 11 sati u Društvenom domu u Muću održale: Treću javnu tribinu potrošačka prava i obaveze. Cilj tribine bio je informirati da kao potrošači(ce) donose ekonomski opravdane i odluke.
Projekt „Potrošačka prava i obaveze“ provodi udruga „POTROŠAČICA“ – društvo za zaštitu potrošačica Hrvatske zahvaljujući financijskoj podršci Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta u iznosu od 63.897,51 kn.
Na Trećoj javnoj tribini prezentirani je dokument Zaštita potrošača u EU: 10 temeljnih načela kojeg je izdala Opća uprava Europskog povjerenstva za zaštitu zdravlja i potrošača 2005. godine i dokument „New Deal za potrošače: Komisija jača prava potrošača u EU i njihovu provedbu iz 2018. godine.
U sklopu dokumenta Zaštita potrošača u EU: 10 osnovnih načela obrađene su sljedeće teme:
- Kupite što želite i tamo gdje to želite
- Ako proizvod ne radi, ne ispunjava svoju funkciju, vratite ga natrag
- Visoki sigurnosni standardi za hranu i drugu robu široke potrošnje
- Saznajte što jedete
- Ugovori trebaju biti pravični i pošteni za potrošače
- Ponekad potrošač može promijeniti mišljenje
- Potrošačima treba olakšati usporedbu cijena
- Potrošač ne smije biti zaveden i obmanut
- Zaštićeni ste tijekom godišnjeg odmora
- Naknada u sklopu prekograničnih potrošačkih sporova treba biti učinikovita
Potrošač(ic)e je o navedenom dokumentu informirala voditeljica projekta Ana Smoljak.
Izvoditeljica aktivnosti Marija Perušić je dala uvod u dokument New deal za potrošače: Komisja jača prava potrošača u EU i njihovu provedbu. Voditeljica projekta i izvoditeljica aktivnosti su potrošač(ic)e upoznale sa sljedećim temama:
- Jačanje prava potrošača na internetu
- Davanje potrošačima sredstva za ostvarivanje njihova prava i dobivanje naknade
- Uvođenje učinkovitih kazni za kršenje prava potrošača u EU
- Rješavanje dvostruke kvalitete proizvoda
- Poboljšani uvjeti za tvrtke
Na kraju tribine su zahvalile Općini Muć što im je ustupila prostor za održavanje Treće javne tribine.