Potrošačka prava i obaveze

Napisala:Ana Smoljak

08/08/2019

POTROŠAČICA“ – društvo za zaštitu potrošačica Hrvatske je na Javni natječaj za dodjelu financijske podrške projektima udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godine Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrata u siječnju predalo projektni prijedlog „Potrošačka prava i obaveze“.

Projekt „Potrošačka prava i obaveze“ dobio je financijsku podršku u iznosu 63.897,51 HRK.

Provođenjem projekta „Potrošačka prava i obaveze“ stvaraju se uvjeti da građani Hrvatske kao potrošači donose ekonomski opravdane i informirane odluke. Jedno od temeljnih prava potrošača je pravo na siguran proizvod. To podrazumijeva da proizvod zadovoljava sve sigurnosne zahtjeve, odgovarajuće je označen i sadrži eventualno potrebna upozorenja.

Cilj je da potrošači dobiju potpune i nepristrane informacije o proizvodima i uslugama na temelju kojih će moći donositi odluku o kupnji. Temeljem prava na informiranje ojačat će se svijest potrošača o sigurnosti i ekonomskim interesima potrošača.

Tijekom provedbe projekta održat će se tri dvosatne tribine s ciljem informiranja potrošača o njihovim pravima i obavezama. Tribine će biti održane po sljedećem rasporedu:

  • U Karlovcu 06. rujna 2019. godine s početkom u 16:30 sati u Centru za mlade Grabrik, Maksimilijana Vrhovca 13
  • U Duga Resi 20. rujna 2019. godine s početkom u 18:00 sati u Pučkom otvorenom učilištu,
  • U Donjem Muću 11. listopada 2019. s početkom u 11:00 sati na adresi Donji Muć 183

Tema tribina bit će dokument pod nazivom „New Deal za potrošače: Komisija jača prava potrošača u EU i njihovu provedbu“ koji je u travnju 2018. godine objavila Europska komisija. Dokument je usvojen na plenarnom zasjedanju Europskog parlamenta u rujnu 2018. godine. New Deal za potrošače znači:

  1. Jačanje prava potrošača na internetu
  2. Davanje potrošačima sredstava za ostvarivanje njihovih prava i dobivanje naknade
  3. Uvođenje učinkovitih kazni za kršenje prava potrošača u EU
  4. Rješavanje dvostruke kvalitete potrošačkih proizvoda
  5. Poboljšani uvjeti za tvrtke

Možda će vas zanimati..

Osnove financijske pismenosti

Osnove financijske pismenosti

Svaki događaj u životu je jedinstven, ali zajedničko im je što je većina povezana s novcem. Način na koji...

Osviješteni potrošači

Osviješteni potrošači

Na razini EU prioritet je prelazak na kružno gospodarstvo. Sukladno tome institucije EU su usvojile Direktivu...

Konferencija Prava potrošača

Konferencija Prava potrošača

Politika zaštite potrošača je jedna od prioritetnih politika Europske unije. S obzirom na to da je Hrvatska na začelju...