Kroz projekt “Upoznajmo svoja potrošačka prava” koji je sufinanciran kroz od Grada Vrbovskog sa 700,00 eura podižemo javnu svijest o potrošačkim pravima. Tako smo prošli petak educirali potrošače o novim zakonima EU.
Novi zakoni Europske unije donose velike promjene u načinu na koji koristimo i održavamo elektronske uređaje. Ove promjene su usmjerene na povećanje održivosti, smanjenje elektronskog otpada i zaštitu potrošača. Uvođenje oznake minimalnog trajanja uređaja, mreže servisa i prava na popravak omogućava građanima EU da donose informirane odluke pri kupovini, lakše održavaju svoje uređaje i produže njihov vijek trajanja. U ovom članku istražujemo detalje ovih novih zakona i što oni znače za potrošače.
Oznaka minimalnog trajanja uređaja
Oznaka minimalnog trajanja uređaja je nova inicijativa koja obvezuje proizvođače da jasno označe koliko dugo bi njihov proizvod trebao trajati pod normalnim uvjetima korištenja. Cilj ove oznake je povećati transparentnost i omogućiti potrošačima da biraju proizvode koji su dugotrajniji i održiviji.
Oznaka će biti jasno istaknuta na ambalaži proizvoda ili u pratećoj dokumentaciji. Sadržavat će informacije o očekivanom minimalnom trajanju uređaja u godinama, uzimajući u obzir normalnu upotrebu. Na primjer, ako se kupuje mobilni telefon, oznaka će pokazati koliko godina se očekuje da uređaj traje prije nego što se pojave značajni problemi ili kvarovi.
Koristi za Potrošače: Ova oznaka omogućava potrošačima da donose bolje informirane odluke pri kupnji. Uređaji s dužim očekivanim trajanjem mogu biti privlačniji za potrošače koji žele investirati u kvalitetne proizvode. Također, povećava se pritisak na proizvođače da proizvode dugotrajnije uređaje, što doprinosi smanjenju elektroničkog otpada.
Komercijalno jamstvo
Komercijalno jamstvo je dodatno jamstvo koje proizvođači mogu ponuditi iznad zakonski obveznog minimalnog jamstva. Cilj je pružiti dodatnu sigurnost potrošačima i potaknuti ih na kupnju proizvoda.
Komercijalno jamstvo može pokrivati različite aspekte uređaja, uključujući popravke, zamjene i povrat novca i može trajati dulje od zakonski obveznog razdoblja. Uvjeti komercijalnog jamstva obično su jasno navedeni u dokumentaciji koja dolazi s uređajem.
Koristi za Potrošače: Komercijalno jamstvo pruža dodatnu sigurnost i mir potrošačima, omogućavajući im da budu sigurni u kvalitetu proizvoda koji kupuju. Također, može pokriti troškove popravaka i zamjena nakon isteka zakonskog jamstva, što može biti značajna ušteda.
Implementacija i praktične informacije
Vremenski Okvir: Novi zakoni stupit će na snagu 1. siječnja 2025. godine. Proizvođači će imati prijelazno razdoblje od dvije godine da prilagode svoje proizvode i poslovanje novim zahtjevima.
Kako se Pripremiti: Potrošači mogu početi educirati se o svojim pravima i mogućnostima kroz informativne kampanje koje će provoditi EU i nacionalne agencije. Također, preporuča se provjeravati oznake minimalnog trajanja uređaja pri kupnji novih proizvoda i informirati se o dostupnim servisima.
Dodatni Resursi: Za više informacija, potrošači mogu posjetiti službene stranice Europske komisije i nacionalnih tijela za zaštitu potrošača, gdje će biti dostupni detalji o novim zakonima i njihovim pravima.
Zaključak
Novi EU zakoni donose značajne promjene koje će poboljšati kvalitetu i trajnost uređaja te osigurati bolju zaštitu prava potrošača. Oznaka minimalnog trajanja uređaja, mreža servisa i pravo na popravak omogućuju građanima da donose informirane odluke, lakše održavaju svoje uređaje i produže njihov vijek trajanja. Ove mjere doprinose održivosti i smanjenju elektroničkog otpada, čime se osigurava bolja budućnost za sve nas.