Javna tribina Prava potrošača

Napisala:Ana Smoljak

07/11/2022

U petak 4. studenog 2022. godine u suradnji s Hrvatskom regulatornom agencijom za mrežne djelatnosti i Općinom Brod Moravice proveli smo javnu tribinu o pravima potrošača.

Na javnoj tribini Anita Budimir, Viši stručnjak za zaštitu korisnika i Ivana Tojčić, stručnjak za zaštitu korisnika educirale su i informirale o pravima potrošača o elektroničkim komunikacijama.

Nakon zakonske regulative i pretplaničkih ugovora, navele su sljedeće obveze operatora:

  • Mora upozoriti na iskorištenost tarifnog paketa
  • Mora upozoriti na prekomjernu potrošnju (dvostruko veća)
  • Potrošnja usluga se može unaprijed ograničiti zabranom odlaznih usluga (najmanji iznos mjesečnog limita je 50 kuna / 6,64 eura)
  • Zabrana odlaznog prometa (pozivi na određene vrste brojeva, slanje i/ili primanje SMSa/MMSa prema određenim vrstama brojeva (međunarodni pozivi, usluge s posebnom tarifom,…)
  • Zatražite info o trenutnoj potrošnji, detaljan ispis računa…
  • Pravo korisnika na naknadu u slučaju nepravovremenog prijenosa broja ili kašnjenja u realizaciji usluge (10 kn/h, 240 kn/dan, za najviše 15 dana)
  • Usluge s posebnom tarifom:
    • obavijest o cijeni usluge
    • obvezna potvrda aktivacije usluge
    • prekid poziva/usluge nakon propisanog iznosa
    • zabrana slanja/primanja SMS poruka
  • Prijava neželjenog SMS-a (nezeljeni.sms@hakom.hr)

Zaštita potrošača u pošti

O Zaštiti potrošača u pošti educirala je i informirala Josipa Đerek, Viši stručnjak pravnih poslova. Osnove za podnošenje prigovora su: gubitak, rok uručenja i obavljanje usluge. Naknada štete u poštanskom prometu ovisi o vrsti ugovorene poštanske usluga, davatelj ne odgovara za stvarnu štetu i izmaklu korist. Davatelj poštanskih usluga obvezan je korisniku uz naknadu štete vratiti i naplaćen u cijenu poštanske usluga te isplatiti zakonske zatezne kamate.

Dolazi euro

O zamjeni hrvatske kune s eurom educirala je Ana Smoljak, predsjednica Društva Potrošačica. Obveza dvojnog iskazivanja započela je 5. rujna 2022. te traje zaključno s 31. prosinca 2023. Provodi se u skladu sa Zakonom o uvođenju eura kao službene valute U RH, Zakonom o zaštiti potrošača te Pravilnikom o načinu isticanja maloprodajne cijene i cijene za jedinicu mjere proizvoda i usluga. Dvojno iskazivanje treba biti nedvosmisleno, lako uočljivo i čitko. Prilikom preračunavanja uvijek se mora koristiti puni iznos fiksnog tečaja konverzije.

Prostor za održavanje javne tribine prava potrošača osigurala je Općina Brod Moravice.

Možda će vas zanimati..

Besplatni potrošački telefon

Besplatni potrošački telefon

Od 1. prosinca 2025. pet potrošačkih udruga, slijedom odobrenih sredstava Ministarstva gospodarstva na javnome...

Izazovi i perspektive bojkota

Izazovi i perspektive bojkota

U današnjem dinamičnom društvenom i ekonomskom okruženju, Hrvatska se, poput mnogih drugih zemalja, suočava s...